Що таке рендер або рендеринг

time icon 17 серпня 2020 р.
eye icon 26617

Що таке рендер?

Дослівний переклад з англійської мови слова рендеринг - візуалізація або отрисовка. У нашому випадку мова йде про перетворення тривимірної сцени в статичну картинку, або секвенцію кадрів (секвенція кадрів, це тип збереження безлічі послідовних кадрів, якщо говорити про рендеринг для анімації). У програмах для створення 3d контента (типу 3ds max, cinema4d, sketch up і ін.) Рендеринг сцен відбувається за допомогою математичних прорахунків. Рендер - соотв. це зображення, отримане за допомогою математичних прорахунків на ПК.

Рендеринг - це одна з основних підтем комп'ютерної 3D-графіки, і на практиці він завжди пов'язан з іншими. В « графічному конвеєрі » це останній але важливий крок, що дає остаточний вигляд будь якій 3d-сцені. З зростаючою потребою комп'ютерної 3d графіки починаючи з 1970-х років, він став більш виразним предметом .

Сфера застосування

Рендеринг 3d сцен використовується в: комп'ютерних відеоіграх, симуляторах, фільмах, рекламних роликах, телевізійних спецефектах і архітектурної 3D візуалізації. Кожна сфера діяльності використовує різний баланс функцій і методів прорахунку. Розглянемо кілька прикладів застосування рендеринга більш детально:

Що таке рендер або рендеринг?

У цій рекламі виробник замінив справжню пачку чіпсів на 3d модель з подальшим рендером. Це дозволило заощадити багато часу при виробництві рекламного ролика на різні ринки збуту. Оскільки пачка чіпсів для різних країн буде виглядати по-різному, немає необхідності знімати сотні дублів з різними варіантами пачки. Досить одного ролика, а пачку тепер можна зробити будь-яку.

ЧЩо таке рендер або рендеринг?

Що таке рендер або рендеринг?

Тепер на телеекрані реальним можна зробити все і всіх. Немає необхідності в макетах, манекенах, перуках, гримі. 3d модель з подальшим рендерингом економить час і кошти необхідні на виробництво спец-ефектів.

Що таке рендер або рендеринг?

Рендер студії Viarde, зроблений для однієї з меблевих фабрик. Виробникам меблів, світла, техніки тощо, більше немає необхідності оплачувати дорогі фото студії, щоб якнайкраще представити свої продукти. За кілька днів і з набагато меншою вартістю це зроблять студії займаються 3d візуалізацією.

Системи рендеринга

Системи рендеринга які використовуються 3d редакторами для прорахунку (відтворення) рендера бувають вбудовані в програму або зовнішні які підключаються (встановлюватися окремо). Найчастіше зовнішні системи рендеринга мають краще якість рендера ніж вбудовані, тому що вони розроблятися незалежно від 3в редактора, і команда розробників працює тільки над удосконаленням свого продукту не відволікаючись на роботу з 3d редактором. У команд розробляють зовнішні редактори більше часу і можливостей на те, щоб зробити свій продукт кращим на ринку. Але через це найчастіше, на відміну від вбудованих рендер систем за них доведеться заплатити додатково.

Усередині рендеринг являє собою ретельно розроблену програму, засновану на вибірковій суміші дисциплін, пов'язаних з: фізикою світла, візуальним сприйняттям, математикою і розробкою програмного забезпечення.

У разі 3D-графіки рендеринг може виконуватися повільно, як в режимі попереднього рендеринга (pre-rendering), так і в режимі реального часу (real time rendering).

Попередній рендеринг - це метод візуалізації який використовується в середовищах, де швидкість не має значення, а обчислення зображення виконуються з використанням багатоядерних центральних процесорів, а не виділеного графічного обладнання. Ця техніка рендеринга в основному використовується в анімації та візуальних ефектах, де фотореалізм повинен бути на найвищому рівні.

Рендеринг в реальному часі: видатна техніка рендеринга, яка використовується в інтерактивній графіці і іграх, де зображення повинні створюватися в швидкому темпі. Оскільки взаємодія з користувачем в таких середовищах є високою, потрібне створення зображення в реальному часі. Виділене графічне обладнання і попередня компіляція доступної інформації підвищили продуктивність рендеринга в реальному часі.

Рендеринг в архітектурній 3D візуалізації

На сьогоднішній день найпопулярнішими і якісними системами для архітектурної 3d візуалізації є Vray і Corona Renderer. Обидві системи належать одному розробнику Chaos Group (Болгарія).

Що таке рендер або рендеринг

Vray з'явився ще в 2000 році і добре себе зарекомендував у багатьох сферах візуалізації завдяки своїй гнучкості та широкому набору інструментів для включення в робочий процес різних студій, будь то анімаційні або архітектурні компанії.

Основні переваги V-Ray:

1. Підтримує мережевий рендер декількома комп'ютерами.

2. Дуже широкий спектр налаштувань для різних завдань пов'язаних з тривимірною графікою.

3. Величезний набір матеріалів.

4. Підтримує великий набір пасів для композинга картинки або відео.

Corona Renderer - це зовнішній сучасний високопродуктивний фотореалістичний рендер, доступний для Autodesk 3ds Max, MAXON Cinema 4D. Розробка Corona Renderer почалася ще в 2009 році як сольний студентський проект Ондржеєм Карлика в Чеському технічному університеті в Празі. Після того як Ондржей заснував компанію разом з колишнім художником комп'ютерної графіки Адамом Хотів і Ярославом Кржіванеком, доцентом і дослідником в Карловому університеті в Празі, Corona перетворилася в комерційний проект, який працює повний робочий день. У серпні 2017 року компанія стала частиною Chaos Group, що дозволило подальше розширення і зростання. Незважаючи на свій молодий вік, Corona Renderer став дуже конкурентним рендером, здатним створювати високоякісні результати.

Головне достоїнство Corona Renderer це дуже реалістична 3d візуалізація при простих налаштуваннях системи. Вона відмінно підійде для новачків, перед якими стоять прості завдання.

Швидкість рендера

Рендер системи при роботі, як всі інші програми встановлені на комп'ютер вимагає для прорахунку зображення певні ресурси вашого ПК. В основному потрібна потужність центрального процесора і кількість оперативної пам'яті. Такі рендер системи називаються CPU. Є ще GPU, це рендер системи прораховують зображення за допомогою відеокарти. Наприклад Vray має можливість рендерить і CPU і GPU.

Час рендеринга залежить від деяких основних факторів: складності сцени, кількості джерел світла, наявності високополігональні моделей, прозорих або відображають матеріалів.

Тому рендеринг вимагає великих потужностей. Звичайний офісний ПК не підійде для цього завдання. Якщо ви збираєтеся рендерить, вам потрібна особлива збірка комп'ютера, що б цей процес проходив швидко. Всі рендер системи мають різні настройки, десь більше, десь менше. Їх можна міняти що б отримати картинку швидше, але при цьому доведеться економити на її якості.

Що таке рендер або рендеринг?

Кращий спосіб для того щоб, скоротити час прорахунку рендера це використовувати мережевий рендеринг або готову рендер ферму в інтернеті. Можна розподілити рендер між різними комп'ютерами через локальну мережу або інтернет. Для цього всі комп'ютери, які беруть участь в процесі, повинні мати таку ж програму для рендеринга, такий же 3d редактор і такі ж плагіни, як і основний комп'ютер з якого запускається рендер.

Пара цікавих фактів про рендеринг

Наприклад фільм « Аватар » Джеймса Камерона, рендерили на 34 стійках HP з 32 Блейд HP Proliant BL2x220c в кожній 40 000 процесорних ядер і 104 Тб RAM. При такій потужності на один кадр йшло близько 50-ї години.

А відома мультиплікаційна компанія Pixar, яка зробила такі мультфільми як « Воллі » і « Тачки », розробила для своїх проектів власну рендер систему яка називається Pixars RenderMan. Цей рендер спрямований на швидкий прорахунок складних анімаційних ефектів, таких як: вода, хмари, шерсть, волосся і інше.

Підсумок

З кожним днем рендер системи використовуються все більше в різних сферах діяльності. Для фільмів, мультфільмів, архітектури, реклами, промисловості, автомобілебудування та багато іншого. Так що якщо ви бачите десь статичне зображення або анімацію, цілком можливо що це результат рендеринга.

Поділитися з друзями

Коментарі
14.01.2021 06:12
Hello, Thanks for sharing such a great piece of information
Ще почитати
Нові коментарі на сайті

Круто

06.10.2021 07:07

Віталій, роздільна здатність по ширині замала. Ширина сторінки 1200 пікселів, а ти надіслав 1080. Якщо є бажання надішли на пошту cgaward@ukr.net більше зображення, ми змінемо.

04.10.2021 10:16

Thank you for this useful article. Is it actual for Ukraine only or for other countries too?

27.09.2021 16:10

Дві роботи завантажені, дві перемоги здобуто )) Вітаю

02.09.2021 11:55
Нове у блозі
Хмара тегів
Ми використовуємо файли cookies щоб покращити наш сайт. Детальнiше Ок
Ваш голос учтен